sobota, 26 maja 2012

babeczki kakaowo-wiśniowe i śmietankowo-brzoskwiniowe


Post ten powinien być rozdzielony na dwa oddzielne, gdyż przedstawia zasadniczo dwa odmienne przepisy, ale oba opierają się na podobnym schemacie przygotowawczym a różnią się dosłownie kilkoma składnikami, zatem nie robi to większej różnicy.

Mianowicie:

Składniki ad. babeczek kakowo - wiśniowych
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki cukru kryształu
  • 1,5 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej/ proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 0,5 małego słoika dżemu wiśnowego
  • 1 duże jajko / 2 małe jajka
Składniki ad. babeczek śmietankowo - brzoskwiniowych:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki cukru kryształu
  • 1,5 szklanki mleka
  • 3.4 szklanki oleju
  • 1,5 łyżeczki sody poczyszczonej/ proszku do pieczenia
  • jeden budyń śmietankowy
  • 0,5 słoika małego dżemu brzoskwiniowego
  • kilka kropli olejku śmietankowego
  • 1 duże jajko/ 2 małe jajka
 Przygotowanie - oba rodzaje przygotowuje się identycznie :
  1. Wszystkie składniki wymieszać dokładnie w misce
  2. Wyłożyć foremki papilotkami (papierkami jednorazowego użytku do pieczenia babeczek)
  3. Wlać ciasto do foremek do 3/4 ich wysokości
  4. Wstawić do rozgrzanego piekarnika do 180°C na ok. 15 minut - test suchego patyczka
  5. Po wyjęciu z piekarnika i wystygnięciu - ozdobić
Ozdabiać można na różne sposoby: polewą czekoladową i posypkami, cukrem pudrem etc. Jeśli chodzi o to czym ja ozdobiłam  moje babeczki to jest to lukier na bazie białka i cukru pudru, który dodatkowo aromatyzowałam sokami owocowymi (nie miałam syropu brzoskwiniowego ani wiśniowego, ale użyłam pomarańczowego i malinowego - co stworzyło dość ciekawe połączenie smaków i aromatów :D) cały przepis na lukier możecie znaleźć na w przepisie kakao + cynamon + biały lukier = pucha babeczki!

Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz